Tesori Musicali Toscani

Music nowadays is considered like a necessity in each european country
Charles Burney – Musical journey through Italy – 1770

The biography:
Born in Arezzo in 1623 Antonio Cesti started his musical career early performing as a cantor in the churches of his home town. At the tender age of fourteen he took the cassock entering the junior Franciscan monastery of S. Francis of Arezzo under the name of Brother Antonio (instead of Pietro as had been posited originally) and where his presence was documented until 1643. Information is scarce about his musical education: it may be that he had been a student under Carissimi and Abbatini in Rome, but no definite proof of his having lived in the capital exists. Transferred to the Franciscan…

go to the whole biography
Last update: 29/11/2006

Barsanti  Francesco
Brunelli  Antonio
Caccini  Francesca
Cambini  Giovanni Gioacchino Maria
Campion  Charles-Antoine
→ Cesti  Antonio
Della Ciaia  Bernardino Azzolino
Dôthel  Nicolas
Gasparini  Francesco
Geminiani  Francesco
Gherardeschi  Filippo Maria
Giuliani  Giovanni Francesco
Lidarti  Christian Joseph
Manfredini  Francesco
Manfredini  Vincenzo
Melani  Alessandro
Nardini  Pietro
Rutini  Giovanni Marco
Veracini  Antonio
Veracini  Francesco Maria
 
 
Tesori Musicali Toscani
I-56127, Pisa
tel.050-941144
fax.050-941198
TMT e-mail
c/o Teatro Verdi
via Palestro 40



Antonio  Cesti

(Arezzo  1623 – Firenze  1669)



Catalogue
→ Bibliography




Bibliography:
Items from 1 to 18 of 18
 
F. BussiL’opera veneziana dalla morte di Monteverdi alla fine del Seicento, in Storia dell’opera, a c. di A. Basso. , vol. I/1 , Torino ,  1977
E. WelleszEssays on opera , Londra ,  1950
W. SennMusik un Theater am Hof zu Innsbruck , Innsbruck ,  1954
F. SchlitzerIntorno alla Dori di Antonio Cesti , Firenze ,  1957
D. L. BurrowsThe cantatas of Antonio Cesti, Ph.D. diss. , Brandeis University ,  1961
J. V. Crowther The operas of Pietro Antonio Cesti, Ph.D. diss. ,  Durham University ,  1961
H. PetersAntonio Cesti’s Solo Cantatas for Bass Voice, Ph.D. diss. , Iowa University ,  1968
B. Schmidt The operas of Antonio Cesti, Ph.D. diss. , Harvard University ,  1973
N. ManginiI teatri di Venezia , Milano ,  1974
L. Bianconi , T. Walker, Dalla “Finta pazza” alla “Veremonda”: storie di Febiarmonici, in Rivista Italiana di Musicologia , vol. X ,  (1975) ,  pp.379-454
M. Viale FerreroRepliche a Torino di alcuni melodrammi veneziani e loro caratterestiche, in Venezia e il melodramma nel Seicento, a c. di M. T. Muraro. , Firenze ,  1976 , pp.147-160
W. C. Holmes Yet another “Orontea”: further rapport between Venice and Vienna, in Venezia e il melodramma nel Seicento, a c. di M. T. Muraro. , Firenze ,  1976 , pp. 199-223
J. W. HillLe relazioni di Antonio Cesti con la corte e i teatri di Firenze, in “Rivista Italiana di Musicologia”. , vol. XI ,  (1976) , pp.27-47
C. GianturcoIl melodramma a Roma nel secolo XVII, in Storia dell’opera, a c. di A. Basso. , vol. I/1 , Torino ,  1977
D. Frosini Antonio Cesti da Volterra a Pisa nel 1649, in “Rivista Italiana di Musicologia”. ,  vol. XIII ,  (1978) , pp.104-117
L. Bianconi Antonio Cesti, in Dizionario biografico degli italiani. , vol. XXIV , Roma ,  1980 , pp.281-297
D. L. Burrows – C. B. SchmidtAntonio Cesti, in The New Grove Dictionary of Music and Musicians. , vol. IV , Londra ,  1980 (R1995) , pp.88-94
F. Bussi Antonio Cesti, in Dizionario della musica e dei musicisti, Le Biografie. , vol. I , Torino ,  1988 , pp.182-184

[ top ]